luni, 3 ianuarie 2011

piftie de curcan

am avut un curcan de 5 kg(scria ca e tanar)
l-am portionat,fiert putin in 7  l apa,spumat,dupa o ora am scos pieptul pe care l-am folosit la salata beuf,
dupa inca o jumatate de ora pulpele,le-am scos,desosate,pentru friptura,iar oasele le-am pus in oala pentru gelatina,mai fierbem o ora si jumatate,oala trebue sa fie cu un bun capac sa nu piarda apa la fierbere,
deci dupa 3 ore de fiert adaugam putin morcov,albitura cativa usturoi pisati,sare,piper,mai fierbem o ora,
strecuram zeama,indepartam oasele,carnea o punem separat,fierbem un ou si taiem feliute  si de castravete,masline si putin gogosar
1---zeama o amestecam cu 2 capatani usturoi batut f bine,2 linguri otet,strecuram iar printr-o sita foarte fina
2---punem intr-o tava in strat foarte subtire  zeama,chiar sa vedem fundul tavii,bagam la frigider-in acest timp formam  floricele din feliute de albus, ou fiert,castravete,gogosar si masline
3---scoatem tava,punem repede floricelele,asa ca atunci cand taiem sa ramana in mijloc,mai adaugam 2 polonice de zeama,mai mult stropit sa nu deranjam florile,bagam 15 min in frigider
4---scoatem ,punem carnea pe locul florilor,adaugam zeama toata si punem la frigider
5---cand vrem sa servim curatam cu o lingura grasimea de deasupra,si dupa asta pe un blat,intoarcem tava,o acoperim cu un prosop introdus in apa clocotita,stors bine,piftia va cadea,vom taia cubuletele



eu pun mereu in frigider ca aici e foarte cald
iata si salata beuf cu piept de curcan,reteta e deja pusa la aperitive

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu